Dag 23 - naar huis toe... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu Dag 23 - naar huis toe... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu

Dag 23 - naar huis toe...

Blijf op de hoogte en volg Familie Divendal

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hoi allemaal!

We stonden om 9.30 uur op vanochtend, om uiterlijk 11.30 uur wilden we op het vliegveld zijn. Ons vliegtuig naar Atlanta zou om 13.00 uur vertrekken. Voordat we de boarding passes konden halen moesten we eerst de auto inleveren en met de shuttle naar de terminal. Dit ging gelukkig allemaal vrij vlug en we konden bij de self check-in na enige strubbelingen de boarding passes printen, en de bagage achterlaten. We liepen richting de gate en moesten door de strenge controle. Schoenen uit, alle metalen af, tassen op de band, door de metaaldetector, alles weer omdoen en verder. Dachten we. We hadden het al eens eerder meegemaakt, maar ook nu weer moest Hans langs een strengere controle vanwege zijn kunstheup. Het neemt allemaal wat meer tijd in beslag, maar we konden gelukkig weer verder. We hadden nog een kwartier voordat de gate zou sluiten en moesten nog met een trammetje naar de juiste gate. Tien minuten voordat het vliegtuig zou vertrekken kwamen we aan bij de gate en Iris legde haar boarding pass op de balie, waarna de jongeman achter de balie achteloos mededeelde dat we te laat waren en dat we de vlucht hadden gemist. Verontwaardigd als we waren vroegen we hoe dat in godsnaam mogelijk was, als het vliegtuig pas om 13.00 uur zou vertrekken en wij toch echt voor 13.00 uur bij de gate waren. Hij legde uit dat de boarding om 12.45 uur was gesloten en dat ze ons twee keer hadden omgeroepen. Dat is nogal moeilijk te horen als je je in een ander gebouw bevindt. De man zei dat we het morgen maar weer moesten proberen, want vandaag zou er geen vlucht meer naar Amsterdam gaan. Onze bagage zou in Atlante blijven ronddraaien op de band totdat we het zouden ophalen. We waren ontzettend kwaad over zulke service; nergens werd er gewaarschuwd dat de gate een kwartier voor vertrek werd gesloten. Bovendien hadden we ingecheckt en hadden we onze bagage ingeleverd: wie gaat er dan nou niet mee met een vliegtuig? Daarbij kwam nog dat het vliegtuig gewoon nog aan de gate stond, maar onze plaatsen waren simpelweg vergeven. We konden niet meer mee en moesten zelf maar naar een oplossing zoeken volgens de man. Gelukkig werden we geholpen door een andere dame en ons kon omboeken naar een vlucht voor de volgende ochtend via Detroit. Het is maar afwachten of onze bagage ooit nog aankomt in Amsterdam, maar we kunnen in ieder geval zelf morgen naar huis. We moesten terug naar de de incheckbalie om alles rond te krijgen en kregen een noodpakketje mee met alle eerste benodigdheden voor een overnachting. Toen was het tijd om naar een hotel te zoeken, dicht bij het hotel. We vonden uiteindelijk drie kamers en werden met de shuttle van het hotel opgehaald, waarna we onze tassen dumpten in de kamers en met dezelfde shuttle weer naar de Strip gingen. We liepen wat rond, aten wat en probeerden nog wat te gokken, maar de lol was er inmiddels wel een beetje af. Buiten wachtten we nog een uur op de shuttle terug naar het hotel en daar aangekomen vulden we ons noodpakketje aan met haarspray, bij gebrek aan gel. We douchten en gingen maar in bed liggen. Morgen om 10.00 uur lokale tijd kunnen we dan met het vliegtuig naar Detroit en komen we hopelijk maandagochtend 8.00 uur Nederlandse tijd aan op Schiphol. Een ongewenste extra dag vakantie, die ons alle stress die we waren kwijtgeraakt, heeft terugbezorgd.

Groetjes..

• 12 Augustus 2012 - 13:15

Emmy:

Wat triest!!!!
    Wat een pech!!!!

Jammer dat jullie zo goed verlopen reis zo eindigt, maar er zijn ergere dingen.
    Eerder naar huis, om wat voor reden dan ook, is nog veel erger.
    Dus de volgende keer niet alleen een megacamper maar ook een privejet huren.
    Frank en ik wensen jullie een goede reis en tot ziens.
    Doei!!!!!