Dag 2 - Seattle ontdekken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu Dag 2 - Seattle ontdekken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Seattle ontdekken

Door: Iedereen

Blijf op de hoogte en volg Familie Divendal

22 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!

Na een korte, onrustige nacht (jetlag) stonden we allemaal om 6.00 uur op. We kleedden ons aan en gingen ontbijten in de B&B waar we logeren. Onze gastvrouw, Tina, zette van alles op tafel dat wij gelijk als wilden verorberden, want we hadden honger. Veel honger. Ze kwam met meer broodbeleg, maar het brood was allang op. Er lag fruit en yoghurt, wat we al op hadden toen ze kwam vragen of we nog eieren wilden. Nou goed dan, die namen we ook nog wel. We werden goed verzorgd en ze gaf ons tegelijkertijd advies en informatie over bezienswaardigheden in Seattle.

Achteraf bleek het meeste van deze informatie verkeerd te zijn. Zo zou downtown Seattle op loopafstand van ongeveer 20 minuten zijn; met de bus was het echter al dik een kwartier rijden. De Space Needle zou binnen de "free zone" van het openbaar vervoer zijn (ov in downtown Seattle is gratie), maar dit bleek niet waar te zijn. Ook informatie over entreegelden ed bleken niet helemaal te kloppen. Goed, het had ons geen schade berokkend, dus we zien het maar door de vingers ;-) Het is een erg vriendelijke vrouw, die het goed bedoelt.

Maar dit terzijde. Na het ontbijt hebben we eerst een rondje door Volunteer Park gelopen. Hier staat een watertoren die op dezelfde hoogte uitkomt als de Space Needle, omdat het op een heuvel staat. De watertoren was echter nog afgesloten, dus besloten we met de bus verder te gaan naar downtown Seattle. Hier aangekomen gingen we naar Pike Place Market, een oude vismarkt / levensmiddelenmarkt waar ze tegenwoordig ook veel souvenirs verkopen. Hier staat o.a. de allereerste Starbucks uit 1971. Na een uurtje over Pike Place te hebben gestruind gingen we met de bus naar Space Needle. We zijn naar boven gegaan en wat hebben we genoten van het uitzicht. We hadden prachtig weer en daarom een wijds zicht.

Hierna zijn we naar Pioneer Square gegaan, waarvan we dachten dat het een plein was. Dit bleek echter niet het geval, maar het heeft de pret niet mogen drukken. Toen we dit gebied gezien hadden, zijn we doorgelopen naar de stadions van de Seattle Seahawks (american football) en Seattle Mariners (honkbal) die naast elkaar liggen.

We waren kapot en besloten met de bus terug te gaan naar 5th Avenue, het hart van downtown Seattle, waar alle (grote) winkels zich bevinden. Hier hebben we onze vermoeidheid toch maar even genegeerd en zijn we bij Macy's binnengegaan. Het winkelen hebben we een uurtje volgehouden, maar iedereen was gebroken. We hadden al 10 uur lang rondgezworven en het was wel even genoeg. We namen de bus terug naar de B&B en werden begroet door een blaffende waakhond.

Na een korte pauze zijn we in de buurt wat gaan eten, wat nog een hele klus was omdat er langs de weg op elke 10 meter andere parkeerregels gelden. Op sommige plaatsen mag je 3 minuten stilstaan, om andere helemaal niet. Op weer andere plekken mag je 2 uur parkeren, maar de volgende 5 meter weer maar 30 minuten. Zo hebben we een klein half uur rondjes gereden om een plekje te vinden. Onze volharding betaalde zich uit met een plaatsje vlak voor het restaurant waar we wilden gaan eten. Het eten was prima, de frisdrankmachine met ongeveer 130 verschillende soorten frisdrank waar je onbeperkt van mocht tappen nog beter en uiteindelijk was iedereen verzadigd. We haalden nog wat booschappen bij de supermarkt voor de ritten van de komende dagen en zijn daarna teruggereden. Iris liep naar binnen bij de B&B en zag een rustige hond liggen. Geen geblaf, geen springerig gedrag. Ze liep op hem toe en wilde hem aaien toen ie opsprong en gevaarlijk gromde. Zo lief leek hij nu niet meer en Iris rende maar snel naar boven, waar het beest niet achter haar aan kwam.

Sebastiaan besloot nog even in zijn eentje in een donker park de watertoren te beklimmen, terwijl 20 minuten daarna het park afgesloten zou worden voor publiek (het gaat 's avonds om 22.00 uur dicht tot de volgende ochten 6.00 uur). Hij heeft wat foto's gemaakt van een verlicht Seattle en is daarna gelukkig veilig teruggekeerd, ook omdat hij bang was dat de bewaker de watertoren zou afsluiten terwijl Sebastiaan er nog in stond. We hebben net gedoucht en liggen nu weer heerlijk in bed. Tijd om te slapen en ons op te maken voor de Boeingtour die we morgen gaan volgen.

Bij jullie is de dag net begonnen, dus fijne dag en tot morgen!

• 22 Juli 2012 - 07:30

Emmy:

Dit was een lange en vermoeiende dag, dus zal het slapen geen probleem zijn geweest. Veel plezier morgen .

• 22 Juli 2012 - 10:42

Frank:

Al met al toch weer een leuke dag en wij hebben genoten van al dat leuke schrijven. Wie doet dat trouwens?
    Ga zo door wij lezen het met veel plezier.
    Iris pas op met honden ze zijn, net als veel mannen, niet te vertrouwen. :-)
    Groetjes, Frank

• 22 Juli 2012 - 10:45

Frank:

Nog even een advies aan Hans.
    Laat iedereen zijn camera elke dag controleren of de datum en tijd goed staan. Scheelt veel werk na afloop van de vakantie.