Dag 3 - Seattle ontdekken deel 2 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu Dag 3 - Seattle ontdekken deel 2 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Seattle ontdekken deel 2

Blijf op de hoogte en volg Familie Divendal

23 Juli 2012 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Vandaag was het tijd voor een tour door de Boeingfabrieken vlakbij Seattle. Dus na een snel ontbijt sprongen we de auto in op weg naar Everett.

Tijdens de tour mochten er geen foto's gemaakt worden, je mocht niks meenemen (hier moeten ze er expliciet bij zetten dat je ook geen wapens mee mag nemen, voor ons natuurlijk een "duh-momentje", want wie neemt er nou wapens mee op een toeristische tour?) en er zouden gedurende de 90 minuten die de tour zou duren geen mogelijkheden zijn om naar het toilet te gaan. Erg gastvrij en klantvriendelijk dus ;)

Het begon met een korte briefing, waarin precies hetzelfde werd gezegd als wat we al op de website en bij aankomst hadden gezien en gehoord: dat je niks mag meebrengen en niet naar de wc kunt tijdens de tour. Die Amerikanen kunnen zich erg goed indekken. Je kunt niet zeggen dat je het niet wist. We werden een tourbus ingestuurd en gingen op weg naar de hangar waar de 747 wordt gemaakt. Het is enorm groot en heel indrukwekkend waar en hoe ze dat maken. We kregen een uitgebreide uitleg van de tourguide over het productieproces waarna in vogelvlucht het proces op een tv-scherm werd getoond. Daarna gngen we naar de hangar waar de 777 en de nieuwe 787 Dreamliner worden gemaakt. Ook weer heel indrukwekkend. Leuk om eens gezien te hebben. Het hele terrein van Boeing is waanzinnig groot. Er zijn fabrieken, hangars, spuitfabrieken, en natuurlijk een start- en landingsbaan voor de allereerste vlucht voor elk vliegtuig dat er geproduceerd wordt.

Na de tour konden we nog naar een kleine tentoonstelling van Boeing, waar je de doorsnede van de 787, de grootte van een motor en de cockpit van een 747 kon zien. Ook kon je je eigen vliegtuig ontwerpen en een ritje maken in de simulator "Innovator". We verwachtten een luchtsimulatie in een mooi vliegtuig, maar het bleek een ruimtevaartvideo uit de jaren 80 te zijn. Bovendien bleek Depi, die niet was meegegaan in de simulator, ons op een scherm te kunnen zien. Gelukkig keek er niemand anders mee..

Na het bezoek aan Boeing was het tijd om te eten en terug te gaan naar Seattle, waar we naar het Experience Music Project gingen. Het is een soort museum waar je tentoonstellingen hebt over verschillende muzikanten in de geschiedenis, zoals Nirvana, ACDC, Jimi Hendrix en de Rolling Stones. Ook was er een gedeelte over film(genres), zoals Avatar, science fiction en horror. Je kon kijken naar memorabilia, merchandise, interviews en geregistreerde concerten. Het was echt een superleuke ervaring om daar eens te zijn. Voor iedereen een aanrader.

Daarna waren we toch alweer vrij hongerig, dus we zijn naar een straat (Broadway) in de buurt van ons B&B gegaan, waar heel veel restaurants zitten en daar hebben we bij een Mexicaans gegeten. De porties waren niet normaal, alsof ze er op rekenden dat je de hele dag nog niks gegeten had. We zaten in ieder geval goed vol.

Het was ongeveer 20.00 uur toen we klaar waren en terug gingen naar de B&B om daar nog een paar uur te praten met onze gastvrouw en een nieuwe jonge gast, een jongen van 19 jaar die voor 2 dagen in Seattle was omdat hij er in september gaat studeren. Was erg leuk om eens langer te praten met de "locals". Nu is het echter tijd om lekker te gaan slapen omdat we morgen weer een rit voor de boeg hebben: we gaan van Seattle naar Forks, vlakbij het Olympic National Park, waar we ook een kijkje gaan nemen. Daarover later meer.

Groetjes!