Dag 2 - Palm Springs - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu Dag 2 - Palm Springs - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Divendal + Sebastiaan - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Palm Springs

Door: Iedereen

Blijf op de hoogte en volg Familie Divendal

30 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hier even een nieuw berichtje!

Vanochtend zijn wij vertrokken vanuit Santa Monica en op weg gegaan naar Palm Springs. Dit is een vrij grote plaats in Californië, deze plaats ligt midden in de woestijn. Het is hier dan ook enorm heet. Vanmiddag vertelde iemand ons dat het wel 120 graden was, dat is 48 a 49 graden celsius. Zelfs om 6 uur vanavond was het nog 42 graden. Met dit soort weer is het moeilijk om wat te gaan doen, daarom zijn we met een kabelbaan naar een hoge berg iets buiten palm springs gegaan. We zijn zelfs op bijna 3km hoogte geweest en daar was het een aangename 20 graden, heerlijk! Daarna zijn we teruggereden naar ons hotel en hebben we een duik genomen in het zwembad. In de avond dachten we dat het wat koeler zou zijn en besloten we te gaan midgetgolfen. Stom natuurlijk. Nog steeds bloedheet! Dit had wel zijn weerslag op Iris, die zich helemaal niet meer goed voelde door al die warmte. Zeer begrijpelijk ook natuurlijk. Bij Sebastiaan zijn in twee ogen haarvaten gespat waardoor zijn ogen bloedrood zijn. Ook dit komt door de warmte. En misschien door de snelle daling met de kabelbaan van de berg. Van boven op het uitzichtpunt hadden we een schitterend uitzicht over de woestijn en palm springs, je ziet heel duidelijk dat het in een vallei ligt tussen twee bergketens en dat het daarom ook zo heet is. Op de berg zelf wonen nog dieren, zoals lieve eekhoorntjes die tonnetjerond zijn door al het voer dat ze krijgen om maar fotogeniek op de foto te kunnen bij de toeristen. Ook de insecten leken gevoerd te zijn, ze waren énorm en dit had enkele kreten van verbazing en schrik tot gevolg.
Maar goed, nu zitten we weer veilig in ons hotel, na weggewerkt te zijn uit een restaurant dat om 22uur ging sluiten! Snel slapen, morgen om 7uur op en verder rijden naar Sedona. Later meer!

Groetjes van ons allen

• 01 Juli 2009 - 09:05

Emmy &Frank:

Leuk verhaal,
    Wat heeft Sebas aan zijn hand? (foto vliegtuig)
    Gelukkig is het hier maar 30graden dus dat valt wel mee.
    Groetjes E&F